Happy Ramadhan and Happy Fasting ;)


Peace be upon you , friends :) Okayy few days and lately nie memang takde mood langsung . Sapa yang IM and text semua memang tak kan di reply . K sometimes memang masalah tu kecil , tapi masalah yang kecil tu la buat kita murung , stress , and bodohkan diri sendiri . Lagi-2 kalau pasal cinta cintan nie yes and yang ni la ape aku rasa sekarang . Manusia yang berubah sekelip mata tanpa memberi sebarang alasan dan buang kita macam tu je , macam sampah . Kadang-2 sebab cinta nie la kita jadi buta , pekak , bodoh and telan je semua benda yang pahit . Sayang and janji semua setakat di bibir , tak pernah ada perasaan nak buktikan ape yang di katakan . Lelaki and perempuan semua sama je . Ayat manis hanya di bibir . Memang la bukan semua , tetapi ada sesetengah . Sebelum nie aku tak pernah faham perasaan mereka yang patah hati , putus cinta . Sekadar memberi nasihat yang aku mampu .

Tapi bila dah terkena dekat diri sendiri , baru aku tau betapa sakit and pedih rasanya . Ternyata , kata-2 dan nasihat tak sama seperti diri sendiri yang rasa . Yes , memang orang lain boleh bagi pendapat tapi mereka takde di tempat kita and tak rasa kesakitan tu . Tapi bila difikirkan , yes memang takde guna kita nak menangis untuk orang yang dah buang kita , ludah kita . Percaya la , setiap benda yang kita buat , akan dapat balasan . Tuhan tu maha adil terhadap hamba nya . Setiap apa yang terjadi ada hikmah dan ada balasan . Kita tak kan tau bila tapi itu semua pasti ada .

Orang buat kita , kita hanya mampu senyum , jangan la sesekali terdetik untuk membalas kerana kita hanya manusia biasa , Tuhan lebih berkuasa . Kalau kita balas , kita yang akan kene balik balasan tu nanti . Hiraukan ape yang dah jadi , makin kita ingat , makin kita sakit hati . Kita tak kan dapat ape yang dah hilang . Masa bersama yes semua nya indah , tapi bile ada dugaan datang and dah putus time tu la baru kita tau their true colors . Perempuan memang insan yang lemah , tapi jangan la tunjuk kelemahan kita kerana mereka yang lain hanya akan tertawa .  Sekarang , Eika bukan insan yang lemah , dengan ada nya kawan-2 yang sentiasa memberi sokongan dan seseorang yang lebih sempurna daripada mereka akan wujud dalam hidup kita kerana dia telah dihantar oleh Yang Maha Kuasa . Salam Ramadhan dan selamat berpuasa , jaga la tingkah laku . Tak salah dalam bulan nie kita nak jadi baik . Biar la orang cakap kita hipokrit , yang pasti kita cuba menghormati bulan yang mulia ini .

Sekian , terima kasih